lunes, 6 de abril de 2020

ACTIVITATS SETMANA SANTA


Hola! Bon dia!😊

Com esteu?

Durant aquesta setmana hem rebut moltes activitats. Estem molt contents amb la vostra participació i la feina realitzada. S’han publicat alguns exemples resumint les vostres tasques al blog. 🎈🎵📒🍪

I avui, comencem una nova setmana, la Setmana Santa!



Façana de l'edifici de Secundària i casa de les Missioneres 



Què és la Setmana Santa? Què celebrem? 🏠

La Setmana Santa és el conjunt de celebracions de caràcter religiós que es fa la darrera setmana de Quaresma, entre el Diumenge de Rams i el Diumenge de Resurrecció, és a dir, el dia de Pasqua. Tot i les variants i la diferència de costums locals, la finalitat principal és de celebrar o rememorar la passió, mort i resurrecció del Messies.



ACTIVITATS 5è i 6è - SETMANA SANTA

Per aquesta setmana hem fet aquesta proposta de calendari, perquè us pugueu organitzar les feines.

Us animem a 🅿🅰🆁🆃🅸🅲🅸🅿🅰🆁 a totes les tasques i 🅒🅞🅜🅟🅐🅡🅣🅘🅡 les vostres receptes i contes. 👍

A final de setmana publicarem al blog les vostres produccions.




Dilluns
Dimarts
Dimecres
Dijous

CASTELLÀ


EDUCACIÓ EN VALORS
Una Cacera del tresor
ENGLISH

MÚSICA
Les notes musicals


ENGLISH
CATALÀ

(no t'oblidis de fer foto al resultat)
MEDI

Els virus i les vacunes.
L’epidèmia i les pandèmies.
La línia dels temps de les pandèmies.

CASTELLÀ



ENGLISH


MÚSICA

Les notes musicals


ENGLISH
CATALÀ
(no t'oblidis de fer foto al resultat)


EDUCACIÓ EN VALORS
Una Cacera del tresor

MATEMÀTIQUES
Participar als problemes d’Educaplay
dels companys.






EXPLICACIÓ DE LES ACTIVITATS
(seguiu baixant per l'explicació de les activitats concretes de cada curs)



ACTIVITATS IGUALS PER 5è i 6è


CATALÀ - RECEPTA DE SETMANA SANTA

En les dates en les que estem, us proposem que prepareu una recepta de Setmana Santa amb la vostra família. Estem segurs que coneixeu unes quantes i de que amb l'àvia, la mare, o el pare n’heu preparat alguna algun any. 

A continuació us adjuntem la fitxa per si la voleu imprimir. No us oblideu d’escriure tots els ingredients i la preparació pas a pas. Si voleu, quan ens l’envieu podeu afegir una foto del resultat. Segur que ens doneu noves idees de receptes de Setmana Santa que no coneixem!





ACTIVITAT CASTELLÀ - CONTE




ACTIVITAT EDUCACIÓ EN VALORS

La cacera del tresor.

Aquests dies us proposem un nou repte: reflexionar sobre  Saber canviar!

Millorar és canviar

Els canvis ens fan sentir angoixa i ansietat, pensem que trenquen la nostra estabilitat, tenim por de perdre la comoditat, de la rutina; ens sembla que res no tornarà a ser com abans, que tot fuig del nostre control, que tot és nou i desconegut... O potser tenim un dia en què ens sentim plens d’il·lusió i confiança en el futur i som els primers disposats a canviar, a veure els canvis com una forma d’evolució i progrés.
Us heu sentit d’aquesta manera alguna vegada? Parleu-ne en família. 


1. Comenteu alguna d'aquestes frases:

"La immobilitat elimina la il·lusió i el creixement", proverbi hindú.

"Rennovar-se o morir", dita popular

"Quan tot canvia, alguna cosa de nosaltres també canvia", dita catalana

"Ja pot canviar el món! Si nosaltres no canvien amb ell, és com si no canviés res", dita sueca

"Ningú es banya al mateix riu dues vegades perquè tot canvia al riu", anònim


2. Mireu aquests vídeos:
3. Penseu en un canvi que us hagi passat últimament i expliqueu-lo per escrit. Responeu a continuació:

a) Què podeu fer davant d’un nou canvi?


b) Quina és la vostra actitud davant situacions noves o diferents? Us angoixen? Per què?


c) Què penseu  de la vostra capacitat per resoldre els problemes?



Recordeu!🔝

L'autoestima es forma des de ben petits a partir de les vivències, percepcions i conclusions d'un mateix. Però s 'enforteix en qualsevol moment amb el desig, l’esforç i una informació adequada.

Ens hem de donar el temps necessari per enfortir-la. No veurem els resultats d'un dia per l'altre.

 Enfortir l'autoestima és com cuidar una planta. Aparentment no veiem els canvis, però un dia la mirem, recordem com era abans i notem la diferència.

Recordeu que la majoria dels nostres temors són imaginaris o exagerats.

Llegiu aquest conte: TOTS TENIM DRET A CANVIAR!

Un senyor que no creia en Déu estava passant un dia tranquil pescant. De sobte la seva barca va ser atacada pel monstre del Llac Ness. Amb una gran sacsejada, la bèstia el va fer volar per l’aire. En caure a l’aigua va començar a cridar:
-Déu meu, salva’m!
Immediatament una veu digué des dels núvols:
-Pensava que tu no creies en mi!
-Si us plau, Déu, dóna’m una oportunitat!- digué l’home-. Jo tampoc creia en el monstre del Llac Ness!

Les anècdotes, contes i històries són bons vehicles de presentació de noves actituds, perquè mitjançant un pensament metafòric ens emocionen i a més, ens permet raonar les idees que més ens interessen.

1. EXERCICI DE REFLEXIÓ: Contesteu a les següents preguntes:
a) Com podem plantejar-nos noves actituds?
b) Podem oferir actituds alternatives?
c) Heu canviat de pensar algun cop? Quin. Expliqueu-ho.
d) Com us heu sentit? Per què?


Si aquests dies dediqueu alguna estona a donar-hi voltes i escriure sobre el tema segur que millorareu. I recordeu que:

Millorar és canviar!




ACTIVITATS NOMÉS DE 5è

ACTIVITAT ANGLÈS 5è

Activity 1 - 5è
Hello everyone!! I have seen all of your emails and the work you are doing. Excellent job, guys, you are working so well! It’s fantastic!

For next week, I would like to suggest a different new activity… Let’s watch a film in English. Since we will be celebrating EASTER, this film is about this holiday. 

If you have already seen the film, it’s not a problem. Let’s watch it in English now. You can find the video in youtube. Click on the following link:


They are divided into short clips, start with the first one and then let it continue. 

You will answer some questions related to the film. Answer the questions while you are watching the film. It will be easier! 

Find the questions and answer them on a sheet of paper or click on the following link:

ACTIVITY 1 Worksheet for 5è

MOVIE -HOP-
The Easter Bunny movie
The Easter Bunny works one day a year, travels the world and everyone loves him. Who wouldn’t like a job like that?
1. Answer the questions and complete the sentences:
a) EB is about to become the Easter Bunny but he is not interested. What does he want to do?

b) He scapes to ______________ and he’s hit by a _______________.

c) His father sends bunny _________________ to find EB.

d) Who does EB meet?

e) What's Fred’s job? 

f) What's Fred's dream job? 

g) Did you learn anything about Easter traditions? 

h) What part of the movie did you enjoy the most?

2. Order the events:


  1. Fred sends EB to sleep in the garage.
  2. EB says he is special and pups candies.
  3. EB eats a carrot.
  4. Fred puts EB in a box and throws him.
  5. EB practises the drums in a video game.


Activity 2 - 5è
In the following activity you will read a little text about Easter and do some activities related to it: a little writing task (predict the end), some comprehension exercises and a picture. Click on the following link to see the activity. You can do it on a document in word or in a sheet of paper. 



ACTIVITATS NOMÉS DE 6è

ACTIVITATS DE L'ÀMBIT DEL CONEIXEMENT DEL MEDI

Els virus.
Què són? Com són? Quins tipus hi ha? Què és el coronavirus? A qui afecta? A totes les franges d’edat? A tots els països? Els antibiòtics poden servir per lluitar contra els virus? Quina diferència hi ha entre un antiviral i una vacuna? Per què no hi ha ara mateix una vacuna contra el coronavirus? Quan creus que disposarem d’una vacuna?

Les vacunes
Què són? Com funcionen? Com es produeixen? Per què no hi ha una vacuna per al coronavirus? Per què és convenient vacunar-se?

Diferència entre epidèmia i pandèmia. 
Exemples d’epidèmies i pandèmies al nostre món. Podem elaborar una línia del temps amb aquests aspectes al llarg de la nostra història.

Repte: Pots crear un joc a través de celebriti.com amb els teus aprenentages.

ACTIVITATS D'ANGLÈS 6è

Activity 1 - 6è


Hello everyone!! I have seen all of your emails and the work you are doing. Excellent job, guys, you are working so well! It’s fantastic!

For next week, I would like to suggest a different new activity… Let’s watch a film in English. Since we will be celebrating EASTER, this film is about this holiday. 

If you have already seen the film, it’s not a problem. Let’s watch it in English now. You can find the video in youtube. Click on the following link:


They are divided into short clips, start with the first one and then let it continue. 

You will answer some questions related to the film. Answer the questions while you are watching the film. It will be easier! 

Find the questions and answer them on a sheet of paper or click on the following link:


ACTIVITY 1 Worksheet

MOVIE -HOP-
THE EASTER BUNNY MOVIE
The Easter Bunny works one day a year, travels the world and everyone loves him. Who wouldn’t like a job like that?
1. Answer the questions and complete the sentences:
a) EB is about to become the Easter Bunny but he is not interested.
b) What does he want to do?

c) He scapes to ______________ and he’s hit by a _________________

d) His father sends bunny _________________ to find EB.

e) Who does EB meet? How do they meet?

f) What's Fred's job?

g) What's Fred's dream job?

h) Who is Carlos? What does he want to do?

i) Who are the Pink Berets? 

j) Did you learn any Easter traditions from the movie? 

k)What part of the movie did you enjoy the most?

2. Order the events:

  1. Fred sends EB to sleep in the garage.
  2. EB says he is special and pups candies.
  3. EB eats a carrot.
  4. Fred puts EB in a box and throws him.
  5. EB practises the drums in a video game.

Activity 2 - 6è

In the following activity you will do some vocabulary, grammar and writing activities to review and practise the use of the past simple. Remember that you can use www.wordreference.com to check the meaning of the words. Read the statements carefully before doing the exercises. Click on the following link to see the activity. You can do it on a document in word or in a sheet of paper. 



ACTIVITAT DE MÚSICA 6è

1. Reconeix i interpreta la cançó Himne a la Alegria. No cal fer servir la flauta, feu servir l'ordinador i intenteu acabar l'exercici.

S'ha de tenir mooolta oïda!!
2. Treballeu les notes musicals.