lunes, 13 de abril de 2020

Activitats 14-17 d'abril




Bona tarda i bon dilluns de Pasqua!

Esperem que continueu estant bé! Ja heu preparat la vostra recepta i heu menjat la MONA? 🍩 🍪 🍨 🍧


Volem iniciar la setmana parlant sobre el dia d’avui: EL DILLUNS DE PASQUA


🌈 Per què mengem la mona Dilluns de Pasqua?

🌈 A quines zones es menja “La mona”?

🌈 Per què normalment la fem de xocolata?


Us deixem unes pàgines interessants on descobrireu 20 coses sobre aquesta celebració.  



Bé, i ara com cada setmana, us deixem les activitats que hem pensat per vosaltres.
Totes elles estan orientades a desenvolupar les competències bàsiques. Totes elles són RETORNABLES i AVALUABLES per aquest 3r trimestre.

Respecte a l'avaluació, serà formadora i qualificadora. És obligatori fer-les arribar abans de finalitzar la setmana.

El Departament d’Educació publicarà els criteris generals en forma de noves orientacions a partir del 13 d'abril.

Recordeu la importància de llegir aquesta publicació fins el final per entendre bé què s'ha de fer a cada a activitat.


ACTIVITATS SETMANALS DEL 14 AL 17 D’ABRIL




DIMARTS
DIMECRES
DIJOUS
DIVENDRES




Religió


Activitat
“L’atenció als avis”


Música
Composem una cançó
Trobada virtual amb la tutora


 Science bits
"Tema 5: La diversitat de la vida"
Engeguem
 “Ordenant la vida”
Veure el vídeo i fer les preguntes de les pàgines 2, 3, 4 i 5


Anglès
Plàstica


Science bits
"Tema 5: La diversitat de la vida"
Explorem
Llegim i contestem les pàgines 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 7
Science bits
"Tema 5: La diversitat de la vida"
Llegir la pàgina 8 i fer el quadre de la pàg 9 i les classificacions de  les pàgines 10,11,12,13,14,
15 i 16


Trobada virtual 
amb l’especialista d’anglès




Medi social


Anglès
Trobada virtual amb la tutora o el tutor


 Religió


Activitat
“L’atenció als avis”
Medi natural
Science bits


Tema 30:
Les Forces


Llegir engeguem i explorem
Fer totes les activitats.
Resposta oberta i autocorrectius
Plàstica


Música
Creem un instrument


Trobada virtual 
amb l’especialista
d’Educació Física

* RECOMANACIÓ: Llegir com a mínim ½ hora cada dia. 👍




EXPLICACIÓ DE LES ACTIVITATS

(seguiu baixant per l’explicació de les activitats concretes de cada curs)


ACTIVITATS IGUALS PER 5è i 6è

EDUCACIÓ ARTÍSTICA - PLÀSTICA






ACTIVITATS NOMÉS DE 5è



EDUCACIÓ ARTÍSTICA - MÚSICA
Entreu al següent enllaç i composeu una petita cançó. Experimenteu i proveu a tocar tots els botons. Per als que vulgueu anar un pas més enllà, toqueu aquesta opció:  

Us deixo un exemple que he fet jo:
Si us queda molt maco i la voleu compartir amb mi com sempre em podeu enviar el link que us dona un cop le doneu a SAVE a albertandreu@samc.cat.



MEDI NATURAL: SCIENCE BITS
S´han d’enviar tots els exercicis, els de resposta oberta i els autocorrectius.



RELIGIÓ 


INFORMA’T          

L’atenció als avis

A poc a poc hem anat arraconant el paper que els avis poden tenir a la societat. Així, el potencial i l’experiència de les persones grans estan molt desaprofitats. Però això no ha estat sempre així, ni  ha passat de la mateixa manera en totes les societats. En algunes cultures els avis són els encarregats de prendre les decisions importants. Avui, en la nostra societat, tot sovint són marginats i viuen mancats de respecte i atenció.


Fes un enregistrament d’àudio, vídeo o un redactat amb el format que vulguis (escrit a mà, presentació Power Point, fet a ordinador,...) explicant una experiència personal que hagis tingut amb alguna persona gran i de la qual hagis après alguna cosa o sobre el resultat de la reflexió del text llegit.



ENGLISH
For next week you will do a reading task. Read the text carefully, watch the video and answer the questions. You can use www.wordreference.com to check the meanings of the words that you don’t know. You can also ask me by email (juditcasado@samc.cat) the doubts you have.

Remember that you have two options to do the activities: 


✔ Do the activities in a document of word and send it by email. 
✔ Do the activities by hand, take a photo and send it by email.


In the following link you will find the text, the video and the questions:


ACTIVITATS NOMÉS DE 6è
EDUCACIÓ ARTÍSTICA - MÚSICA
El que farem és fer de Lutiers. (Busqueu a google que és un luthier) i tots haureu de crear un instruments i fer-vos una foto amb ell i penjar-la en aquesta pàgina. La foto es veurà quan jo li doni a aprovar-la. 
🎶LINK on es penja la vostre FOTO: https://padlet.com/albertandreu/xny2yjevo5e8y3ys




MEDI SOCIAL: L’EDAT MODERNA
1. Visualitza el següent vídeo:
Educavideo “L’edat Moderna”
https://www.youtube.com/watch?v=84p9aTs2JXY

Has de visionar el primer i el segon vídeo que parla del descobriment d’América.
2. Feina del primer vídeo: L’edat Moderna

✅ A partir de la informació que has escoltat, confecciona un mapa conceptual que inclogui els aspectes més importants que has escoltat en el vídeo.


3. Busca informació sobre:

✔ Els descobriments més importants que van propiciar l’inici d’aquesta època.
✔ Els avenços científics i culturals més significatius d’aquesta etapa.
✔ Sabem que els personatge més significatius d’aquesta etapa van ser Copèrnico, Galileo, Kepler i Servet; investiga per què van destacar i quina va ser la gran aportació al món científic.
✔ Quant al moviment artístic destacan quatre pintors; Miguel Àngel, Leonardo Da Vinci, Rafael i el Greco. Busca quines són les seves produccions artístiques més importants.



Per realitzar aquestes tasques també podeu consultar el vostre llibre de medi i, si voleu, visualitzar també el següent video:




RELIGIÓ 


INFORMA’T          

L’atenció als avis

A poc a poc hem anat arraconant el paper que els avis poden tenir a la societat. Així, el potencial i l’experiència de les persones grans estan molt desaprofitats. Però això no ha estat sempre així, ni  ha passat de la mateixa manera en totes les societats. En algunes cultures els avis són els encarregats de prendre les decisions importants. Avui, en la nostra societat, tot sovint són marginats i viuen mancats de respecte i atenció.

Elabora un Power Point explicant una experiència personal que hagis tingut amb alguna persona gran i de la qual hagis après alguna cosa o sobre el resultat de la reflexió del text llegit.



ENGLISH 
For next week you will do a reading task. Read the text carefully and answer the questions. You can use www.wordreference.com to check the meanings of the words that you don’t know. You can also ask me by email (juditcasado@samc.cat) the doubts you have.

Remember that you have two options to do the activities: 

✔ Do the activities in a document of word and send it by email. 
✔ Do the activities by hand, take a photo and send it by email.


In the following link you will find the text and the questions: