Bon dia a tots i totes! 🌼 🌻
🔔 MISSATGE IMPORTANT PER A LES FAMÍLIES
🔔
Com a cicle us volem fer arribar unes pautes pel bon funcionament de les trobades virtuals mentre duri el confinament:
✅La importància de respectar l’espai d’autonomia de l’infant durant les trobades.
✅ A partir de la propera setmana només podran accedir a les videotrucades des del correu samc.cat
✅Per motius de seguretat, és necessari tenir la càmera activada durant les sessions de videoconferència.
✅L'accés a tots els documents i activitats del blog són exclusius pel compte samc.cat
✅Si alguna família té necessitat de parlar amb els mestres ho han de fer a través del correu corresponent , evitant fer-ho durant la videoconferència.
MOLTÍSSIMES GRÀCIES PER LA VOSTRA COMPRENSIÓ I AJUDA! 👍
👀
I ara sí, us deixem les activitats per aquesta setmana. Recordeu que totes elles són RETORNABLES i, les heu d’enviar a cada professor abans de finalitzar la setmana. Recordeu la importància de llegir aquesta publicació fins el final per entendre les activitats a fer. Si algú no pot fer les activitats a l'ordinador, les podeu fer a mà.
ACTIVITATS SETMANALS DEL 4 al 8 de MAIG
*IMPORTANT: Llegir com a mínim ½ hora cada dia.
* IMPORTANT: durant les properes setmanes no rebreu cap activitat de l'assignatura de Música.
TROBADES VIRTUALS AMB ELS/LES MESTRES
EXPLICACIÓ DE LES ACTIVITATS
(seguiu baixant per l’explicació de les activitats concretes de cada curs)
ACTIVITATS IGUALS PER 5è i 6è
EDUCACIÓ FÍSICA
REPTES
El Dani i la Mari Carmen us proposen reptes i propostes per fer durant el trimestre. Els reptes no s’aconsegueixen d’un dia per l’altre, caldrà un entrenament diari.
No cal que els feu tots, centreu-vos en un o dos… i recordeu guardar a la vostra carpeta els progressos.
Molts ànims campions i campiones!
Feu un cop d’ull a la part de dalt del blog.
ENGLISH
Hello everyone! This week I’ll share a game and a song with you. Annabel has recorded some videos for all of you.
In the first video you will see how to play ‘STOP THE BUS’. You and your family can play along with Annabel.
In the second video she invites you to SING ALONG with her and try out those phrases with your family :) ENJOY IT! Toodle-oo!
MEDI: LA MEVA VALORACIÓ
ÀMBIT ARTÍSTIC: PLÀSTICA
MATEMÀTIQUES
AQUÍ US DEIXEM UNS ENIGMES, US ATREVIU A RESOLDRE’LS?
ACTIVITATS NOMÉS DE 5è
CASTELLÀ
Comprensió lectora → Wounda, una chimpancé muy cariñosa.
Comunicació oral → "The Wizard Of Oz"
MATEMÀTIQUES
DIMECRES 6 MAIG - NUMERACIÓ - fitxa 15 (només pàgina 35) i fitxa 16 (pàgina 37) del llibre digital de nombres decimals. Les corregirem a la sessió del divendres amb la tutora.
DIVENDRES 8 MAIG - RESOLUCIÓ DE PROBLEMES - Fitxa 12 i 13
Per accedir a les fitxes, haureu d'escriure la llicència i la contrasenya que us vam enviar als vostres correus fa unes setmanes. En el cas que volguéssiu imprimir les fitxes, haureu de fer captures de pantalla.
Aquesta setmana, excepcionalment, us hem fet nosaltres les captures, feu clic en el següent enllaç i accediu al document:
DIVENDRES 8 MAIG - RESOLUCIÓ DE PROBLEMES - Fitxa 12 i 13
Per accedir a les fitxes, haureu d'escriure la llicència i la contrasenya que us vam enviar als vostres correus fa unes setmanes. En el cas que volguéssiu imprimir les fitxes, haureu de fer captures de pantalla.
Aquesta setmana, excepcionalment, us hem fet nosaltres les captures, feu clic en el següent enllaç i accediu al document:
ENGLISH
Hello everybody! Last week we were talking about animals. This week I would like you to invent an imaginary animal. Click on the parrot or the monkey to see the instructions. Then you can start your activity! When you finish, send me your creations to juditcasado@samc.cat
ACTIVITATS NOMÉS DE 6è
LENGUA CASTELLANA: “Ulises y el Cíclope”
Lee el texto, tarea 11, del libro de castellano, página 37 y 38 de compresión lectora.
-Realiza los siguientes ejercicios después de leer el texto:
*Has de grabar un audio explicando qué Dios, griego o romano, te hubiera gustado ser y porqué.
-Haz los ejercicios de la pág. 39, excepto el 4 y la 7 y de la pág. 40, la actividad 10 y la 11 tampoco se hace. Las demás se han de realizar todas.
RELIGIÓ: Compartim
Mira el vídeo proposat i fes la tasca en un word. Guardala a la teva carpeta.
INTRODUCCIÓ
Mira aquest vídeo:
- Llegiu aquest conte:
L’arbre i les verdures
Hi havia una vegada un preciós hort sobre el qual s’aixecava un frondós arbre. Tots dos donaven a aquell lloc un aspecte preciós i eren l’orgull del seu amo. El que no sabia ningú era que les verdures de l’hort i l’arbre es portaven fatal. Les verdures no suportaven que l’ombra de l’arbre els deixés la llum justa per créixer, i l’arbre estava fart que les verdures es beguessin gairebé tota l’aigua abans d’arribar-hi, deixant-li la justa per viure.
La situació va arribar a tal extrem, que les verdures es van afartar i van decidir absorbir tota l’aigua per assecar l’arbre, llavors l’arbre va respondre deixant de donar ombra perquè el sol directe de tot el dia ressecarà les fulles. En molt poc temps, les verdures estaven esquifides, i l’arbre començava a tenir les branques seques.
Cap d’ells comptava que el granger, veient que tota l’horta s’havia fet malbé, decidís deixar de regar. I llavors tant les verdures com l’arbre van saber el que era la set de veritat i estar destinats a assecar-se.
Allò no semblava tenir solució, però una de les verdures, un petit carbassó, va comprendre la situació i va decidir canviar-la. I tot i la poca aigua i la calor, va fer tot el que va poder per créixer, créixer i créixer... I va aconseguir fer-se tan gran, que el granger va tornar a regar l’hort, pensant en presentar aquell gran carbassó a algun concurs.
D’aquesta manera les verdures i l’arbre es van adonar que era millor ajudar-se que enfrontar-se, i que havien d’aprendre a viure amb el que els tocava, fent el millor possible.
Així que junts van decidir col·laborar amb l’ombra i l’aigua justa per donar les millors verdures, i el seu premi va venir després, ja que el granger va dedicar al seu hort i el seu arbre les millors atencions, regant i abonant-los millor que a cap altre.
- Contesteu en un full les següents preguntes:
- Per què no compartien l’aigua l’arbre i les verdures?
- Com és que el carbassó es va fer tan gran?
- De quina manera penseu que van compartir l’aigua?
- Són necessaris els adobs en els horts? Per què?
- Explica una situació on heu hagut de compartir alguna cosa.
- És el mateix compartir que ser generós?
- S’han de respectar les coses que us deixen? Per què?
- Compartir amb els altres proporciona benestar? Per què?
- Per acabar...
Imagineu que treballeu d’ajudants en una ludoteca, a les tardes, amb infants de 5 a 6 anys. Cada cop que els nens i les nenes han de compartir les joguines es barallen perquè no volen deixar-les.
- Redacteu unes 5 normes que ajudin a uns nens i nenes de 5 a 6 anys a compartir les joguines.
ENGLISH
Hello everybody! Last week we were talking about the house and the its objetcs. This week I would like you to invent an imaginary object or machine. Click on the computer or the games console to see the instructions. Then you can start your activity! When you finish, send me your creations to juditcasado@samc.cat